محور شماره (5) : برنامه ها و فرایندهای آموزشی |
استاندارد 5-1 : برنامه ریزی برای آموزش فراگیران با توجه به تعداد بیماران پذیرش شده در درمانگاه و بخش های بستری انجام می شود. |
استاندارد 5-2: فعالیت های آموزشی فراگیران شامل راندهای آموزش بالینی، گزارش صبحگاهی، ژورنال کلاب و ... طبق برنامه زمان بندی بخش ها به طور منظم برگزار می شود. |
استاندارد 5-3:تدوین برنامه ای برای آموزش نوشتاری ( شرح حال، سیر بیماری، خلاصه پرونده، پرونده های درمانگاهی) به محوریت اعضای هیات |
استاندارد 5-4-1: مستندسازی پرونده بیماران بطور کامل توسط فراگیران انجام می شود. |
استاندارد 5-4-2: مستندسازی پرونده های بیماران توسط فراگیران از کیفیت کافی و قانونی برخوردار است. |
استاندارد 5-5: تدوین روش اجرایی آموزش به بیمار توسط فراگیران در کلیه بخش های اموزشی بالینی |
استاندارد 5-6-1: در محتوای آموزشی فراگیران، موضوعات در خصوص آموزش اصول اخلاق پزشکی و رعایت ایمنی پزشک و بیمار گنجانده شده است. |
استاندارد 5-6-2: در محتوای برنامه آموزشی فراگیران، موضوعات در خصوص آموزش استدلال بالینی گنجانده و اجرا شده است. |
استاندارد 5-7: کنفرانس های علمی با مشارکت گروه های آموزشی برگزار می گردد. |
استاندارد 5-8: وجود برنامه ترویج و توسعه آموزش مبتنی بر شواهد |
استاندارد 5-9: برگزاری جلسات مشترک آموزشی، پژوهشی بین اعضای هیات علمی پایه و بالینی |